Przyjaciele ATD IV Świat

wtorek, 31 maja 2011

Przyjaciele ATD IV Świat















Potem nad płytą na Głównej – słuchamy Apelu Ojca Wrzesińskiego – założyciela ATD IV Świat – w obronie Odrzuconych.
Wzruszające wystąpienie P. – rodowity Francuz( świetnie opanował język polski) – o przeszłości i przyszłości,
którą symbolizuje tablica i ulica Główna.
Przeszłość to Krzyż Bezdomnych obok Dworca PKP – gdzie złożymy symboliczne kwiaty.
..
To wielka sprawa, że wciąż spotykamy się – jeszcze z tej strony – pocieszam się
..dwie niezwykłe kobiety to prowadziły organizowały akcje, spotkania, wyjazdy – apele, interwencje – już tyle lat(!)
Panie ;  Anna Śl. (..) i Tereliza B. – lecz co dalej ?
Doprowadzenie tylu ludzi do bezdomności – ( w samych Kielcach mówi się o liczbie około tysiąca osób) – czy to nie jest eksterminacja?
W samym środku Europy – Drodzy Przyjaciele ATD IV Świat..
Fakt.
..

poniedziałek, 30 maja 2011

Przyjaciele ATD IV Świat*







Rozmowa z Przyjaciółmi z Francji , oglądanie zdjęć z wyprawy do Paryża – jakiś poczęstunek.
Samo spotkanie; coś innego, niezwykłego.
..
Po raz któryś zbliżam się..(..), a na schodach chwila rozmowy.
Temat najtrudniejszy z trudnych; lecz teraz jestem z Co-Partnerem.
Obraz wart jest tysiąca słów – powiadają Chińczycy.
Fakt.
..
*(tylko kilka ujęć tutaj – ewentualnie do uzupełnienia)

Karczówka, Karczówka













Od zawsze; Karczówka najpiękniej wygląda w drugiej połowie maja ..
(..tak samo jak Toruń)
..obiecywałem wiele sesji Co-Partner – co z tego?
Parę wędrówek, parę ujęć.
..wtedy ogarnęło jakieś dziwne skojarzenie z Toruniem, gdzie przez kilka lat
nie zrobiłem właściwie ani jednego zdjęcia – jeśli nie liczyć tych kilku – na spotkaniach z A. – jej aparatem; Zorki (ileś..)
..gdyby istniała repeta; strzałka czasu zakrzywiona.
..
Kto tym kręci? – tak zwanym życiem;
..wtedy obejrzałem się – bo czułem czyjś wzrok.
Psiak i Któryś-ja – obserwowaliśmy się uważnie.
..rozglądałem się; gdzie jesteś teraz..?
..ach Blaise Pascal; to właśnie pamięć młodości – dodaje otuchy..
Fakt.

Słońce, Śłońce


Pózno wróciłęm z Karczówki, pózno zawędrowałem po południu do ATD,pózno jestem w Sieci;
ciągle czuję niedoczas – jak w szachach.
Kto gra tę partię?
..
Znowu obserwowałem zachód Słońca; jak wczoraj – lecz dziś dłużej musiałem (..)
..aby w miarę dojść (..) potem wracam nie przez las – który wieczorem jest ciekawszy, czy ulicą P. – idę najdłuższą trasą – Karczówkowską.
..
Nawet wstępuję do hotelu Karczówka – ile kosztuje nocleg?
..bez szans ; nagle czuję obok (..) więc o to chodziło.
Co- Partner ujmuje – a ja medytuję obok na ławce.. o sensie ofiary; – po latach rozważań – – otóż – nie twierdzę, że żadna ofiara nie ma sensu; lecz przytłaczająca większość cierpień – jest bez sensu – to samo dotyczy ofiar – czy wynikają z litości(Nietzsche)
..czy z bohaterstwa (tradycja) – z punktu ofiarodawcy ; .
..lecz dlaczego – czy dlatego w tym roku – opuściłem to miejsce?
..
Pomnik zamordowanych 25 maja 1944 – co roku – od 1984 – tam byłem – a teraz nie (!)
..jak to się stało..?
..
Inaczej nie potrafię wyjaśnić;
czy ONI – nie byli podwójnymi ofiarami?
..
Potem na Jagiellońskiej obok DPS z pół godziny;obserwuję przeszklony hol, patrzę na ten wielki budynek ; samo nasuwa się cierpienie starości – lecz jakie wyjście?
Koszt znacznie ponad dwa tysiące miesięcznie (!)
Widok na Karczówkę ; czasami piękny zachód Słońca i coraz mniej siły na spacer tam; podwójna ofiara złożona.
Powrót 22 punktualnym co do minuty (21.50) i tak pełnym jak kiedyś.Coraz więcej ludzi – odstawia auta; lecz co dalej?
Podwójna ofiara – bo jedna to za mało – medytuję i wędruję do Sieci – lecz tam mały kłopot; reset.
Ponawiam spacer z samego rana; wokół Karczówki.
Pogoda idealna.
Słońce, Słońce

Tagi:

Skomentuj

