Kielce, odjazd

Peron I





Siedzę na peronie I pod zegarem; tym razem naprawdę mam problem.
„co też wyprawiam..”
Można było zawrócić..?
Otóż nie.
..
Za chwilę rozmawiam ze Znajomymi -już na peronie II; Kielce mają w Nidzie ostatni wagon – teoretycznie stoimy dobrze, ale..
..czekamy tu sami – ludzie są daleko z przodu – to od razu się nie podobało.
Faktycznie; wagony były w odwrotnej kolejności – za lokomotywą był akurat numerowany jako ostatni..czy to jakiś omen?
Przecież wsiadłem.
..
Teraz zauważam; ktoś nas z piętra dworca obserwował, albo tylko patrzał.

Kielce, Kielce








Sobota, 30 sierpnia – rano; wędruję przez teren dawnego Klubu Kolejarza.
Ruiny i zgliszcza.
Miała być jakaś inwestycja – lecz po kilku latach – musiało tak się skończyć.
„Budynki opuszczone; jak ludzie bez pracy; niszczeją..” – odnotowałem.

Kielce, Kielce


Piątek,29 sierpnia – pod wieczór.
Wychodzę właśnie z Puchatka – próbne ujęcie – zrobione.
Mam nową kartę do Nikona – 4 GB – „wystarczy na pół roku..” – zapewnia znajomy..
Uśmiecham się tylko – już wiem swoje.
Jednak jest faktem; to ponad dwa tysiące ujęć – liczę szybko; z pewnością wystarczy.

poniedziałek, 22 sierpnia 2011

Kielce, wielce







Tak, tutaj nie było żartów – musiałem coś zrobić.
Mogłem robić ujęć – lepszych-gorszych – bez liku.
Po raz pierwszy – odkąd miałem aparat w ręku – czyli od 1959 r.(!)
Z wielkim uznaniem ; Nikona już w miarę poznałem.
„Każde ujęcie można potem polepszyć, jeśli ma podstawy poprawności..” – tyle wiedziałem z jakiejś lektury.

Kielce, wielce










Na terenie dawnego Klubu Kolejarza; smutno.
Jakby nas nie wyganiali – szachistów, ping-pong, wesela, imprezy etc.
Klub by trwał – do teraz..
(rozwalono bez sensu – a Bezdomni podpalili..)
..
Nawet jako zaplecze wielkiej budowy – idealne.
Wreszcie; jako zabytek (!)
(lata 1930..)
..
Tam-wtedy postanowiłem ujmować, co się uda ująć z tego co pamiętam.
..
(Teraz widzę jak mało realna idea.)

Tagi:

Skomentuj

