Genius loci

sobota, 1 października 2011

Genius loci



















Wypatrywałem Ptaka.
Kiedy pojawił się Ptak zauważyłem też Złotą Jesień.
Kiedyś mówiono ” złota polska jesień..” -wcześniej
po prostu Babie Lato, a gdzie indziej Indiańskie Lato.
..
W gmachu Nidy na VIII piętrze – w nieco większym od biurowego pokoju – trwała sesja Pana Prezesa – potem dowiedziałem się – tym razem o młodzieży.
..
Naprzód Młodzieży Świata!! – śpiewaliśmy na koloniach letnich jeszcze w 1957 – zawsze na apelu wieczornym.
Pan Prezes pewnie też – a może nie?
..
Znów wpadam w zamyślenie, jak to właściwie jest z tym wszystkim.
Lecz jedno wraca; bajer.
Jak bajer, to bajer.
Fakt.
16:51

Autor: Pascal Alter o 23:59 0 komentarze   Linki do tego posta

Genius loci



Jest i Polsat – niezle, niezle; mnie tu już nic nie zdziwi!
.. chyba, że pojawiłaby się CNN – znowu wpadam w zamyślenie.
O co w tym wszystkim chodzi?- naprawdę nie wiem.
16:47

Autor: Pascal Alter o 23:59 0 komentarze   Linki do tego posta

Genius loci



Nie odjechali jednak – patrzę z uznaniem.
Wojenka skończona – transmisja leci.
Lecz co dało to wojowanie Panu Prezesowi?
Co dały te złośliwości tvn?
Odpowiedz jest krótka; straty.
Otóż żadna wojna na górze i w ogóle, nie kończyła się tak, jak chciano – medytuję chwilę i wyraznie zwlekam.
16:47

Autor: Pascal Alter o 23:58 0 komentarze   Linki do tego posta

Genius loci



Jest i Tvn, zatem transmisja leci; oglądam się jakbym mógł coś zobaczyć..
Ale widzę tylko piękny budynek PSL – ach spryciarze, spryciarze – powtarzam zawsze gdy tam patrzę; kasa.
16:47

Autor: Pascal Alter o 23:58 0 komentarze   Linki do tego posta

Genius loci


Przed gmachem Nidy widać – czuć poruszenie; nie wiem jak to określić tę jakąś niezwykłość subiektywną lecz także widzialną.
Stoi oto limuzyna wyścigowa.
Podobno Pan Prezes nie mógł przez godzinę dojechać w Kielcach do Nidy..
„Korki..Polska w budowie..” – miał powiedzieć.
Czułem po prostu ulgę, że stamtąd wydostałem się cało.
16:46

Autor: Pascal Alter o 23:57 0 komentarze   Linki do tego posta

Genius loci


Opowiadam mój przypadek z PO sprzed tygodnia jak trafiłem na Konwencję i wszedłem
za friko na balkon, patrzyłem, słuchałem..robiłem ujęcia, potem w holu, potem przed WDK
– nawet Panu Marszałkowi Sejmu – swobodnie!
Nikt nie pytał ani nawet nie kazał pokazać „co w torbie..” – choć miałem kilka książek – bo akurat szedłem do Biblioteki.
Tutaj też byłem jakby nie wiadomo skąd prowadzony, żeby nie zdążyć w porę do Biura Rejonu – pokazuję na szyld mojej Dyrekcji..
Pani kiwa głową i uśmiecha się; „byli tu już nawiedzeni-prowadzeni..”
..tak sobie chwilkę żartujemy..
Tymczasem pod drzwiami PiS stanął wysportowany służbista w koszulce sportowej
i trampkach; patrzy na mnie niedwuznacznie..
Uśmiecham się i zapraszam Miłe Panie do foto-bloga.
Pozdrawiam serdecznie.
..
Pro domo sua
Początkowo miałem zamiar zaczekać w miłym towarzystwie.
Zobaczyć Pana Prezesa – po konferencji.
Lecz wsiadłem do windy – tej samej(!)
Na VII piętrze winda zatrzymuje się; wsiada sympatyczny
oficer BOR; za uchem ma słuchawkę, elegancki i w ogóle.
„Tyle zamieszania dziś tutaj..” – zagajam, lecz nie podejmuje wątku.
Odwraca się ostentacyjnie – miałem nawet zrobić ujęcie od tyłu, ale
zanim spytałem o zgodę – już dojechaliśmy.
16:43

Autor: Pascal Alter o 23:57 0 komentarze   Linki do tego posta

Genius loci


Reporter jakby się wahał – w końcu wszedł.
Kiedy wreszcie zdecydowałem się – specjalnie wyszedł sympatyczny, wysoki (jak sądzę)
Kierownik Biura PiS – tylko po to, żeby mnie nie wpuścić(!)
„Obcym wstęp wzbroniony..” – albo; „tylko dla swoich..?”
Wtedy żartowaliśmy z Miłymi Paniami – „że wszystko robią skrycie..”..
Któraś Pani powiedziała, że Premier Tusk – też przyjechał w tajemnicy niedawno..
Jednak jest zasadnicza różnica między urzędującym Premierem a byłym Premierem – powiedziałem.
16:43

Tagi: ,

Skomentuj

